IRCdForum.Net  

Ana Sayfa

Geri Git   IRCdForum.Net > Üyelere Özel > IdF Sözlük

IdF Sözlük IdF Sözlük, en keyifli interaktif sözlük! Her şey hakkında başlık açılabilir, her şey entrylerle tanımlanabilir.


Vibe coding

IdF Sözlük, en keyifli interaktif sözlük! Her şey hakkında başlık açılabilir, her şey entrylerle tanımlanabilir.


Kullanıcı Etiket Listesi

1Beğeniler
  • 1 Post By Regex

  
 
LinkBack Konu Araçları Görünüm Modları
Eski 14 Haziran 2026, 12:10   #1
Çevrimiçi
Regex
Çevrimiçi
rgxadmn
Regex Kullanıcısının Avatarı

Varsayılan Vibe coding

Vibe coding, yapay zekâ destekli bir yazılım geliştirme yaklaşımıdır. Geliştiricilerin doğal dilde ifadeler kullanarak yapmak istedikleri işlemleri tanımlaması ve bu tanımların üretken yapay zekâ modelleri tarafından işlevsel kaynak koda dönüştürülmesi temeline dayanır. 2025 yılında bilgisayar bilimci Andrej Karpathy tarafından ortaya atılmıştır.

Vibe coding, klasik programlama yöntemlerinden farklı olarak, yazılımcının doğrudan kod yazmak yerine gerçekleştirmek istediği yazılım işlevini açıkça tanımladığı bir süreci ifade eder. Bu açıklamalar, büyük dil modelleri (LLM) temelinde çalışan üretken yapay zekâ sistemleri tarafından analiz edilerek ilgili kod parçalarına dönüştürülür. Böylece geliştirici, daha çok rehberlik eden, test eden ve yönlendiren bir role bürünür.

Bu yöntem, kod üretimini kolaylaştırmakta ve yazılım geliştirme sürecini daha hızlı ve erişilebilir hâle getirmektedir. Aynı zamanda, programlama bilgisi sınırlı olan bireylerin de yazılım geliştirme sürecine katılmasına olanak tanımaktadır.

Vibe coding, özellikle şu alanlarda yaygın olarak kullanılmaktadır:
  • Kod tamamlama: Geliştiricinin yazdığı koda göre devamının otomatik olarak üretilmesi.
  • Fonksiyon oluşturma: Doğal dilde tarif edilen işlevlerin kod hâline getirilmesi.
  • Kod refaktörizasyonu: Var olan kodun daha okunabilir ve verimli hâle dönüştürülmesi.
  • Dokümantasyon üretimi: Kod bloklarının otomatik olarak açıklanması.
  • Prototipleme: Yazılım ürünlerinin erken aşamada hızlı prototiplerinin oluşturulması.

Alıntı: Wikipedia

---

Gelelim kendi görüşüme;

Bir projeyi LLM'e kodlatıyorsanız, bir süre sonra tamamen LLM bağımlısı olarak yazmaya devam etmek durumunda kalırsınız. Çünkü bir sorun çıktığında kodu iyi anlamanız gerekiyor; buna da bilişsel borç deniyor. Özellikle takım olarak çalışıyorsanız felaket!

Bu borcu ya peşin, ya sonradan; illa bir şekilde ödeyeceksiniz. Teknik borçtan farkı ne zaman ödeme yapacağınızı planlayamamanız.

Öte yandan projeleri yapay zekaya yazdırmayıp, kendiniz kodlarken; aynı zamanda kendi kafanızda bir bağlam kuruyorsunuz, bir sorunla karşılaştığınızda prompt girmeden çözüm üretebiliyorsunuz ve çözümünüz genelde daha iyi oluyor. Ancak vibe coding yaptığınızda bir süre sonra problem çözme kabiliyetinizi kaybetmeye başlıyorsunuz, zihninizi tembelleştiriyorsunuz. Bu da çok net.

Kendini eğitmiş biri 3 günde LLM ile kod yazma üstadı olur. Ancak yazılımcı olmuş olmaz. O yüzden iş arayışında olan, kendisini geliştirmek isteyen biri LLM'lere kendini fazla kaptırmamalı. Tabii ki öğrenmek için araç olarak kullanmakta bir sıkıntı yok, bağımlısı olmayın.
__________________
 
  

Yer İmleri


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 

Yayınlama Kuralları


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 15:58

Forum
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.
IRCdForum.Net, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır.
Yasal Uyarı
IRCdForum.Net; 5651 sayılı kanuna göre yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Dolayısıyla forumdaki içeriklerden ilgili içeriği paylaşan üyeler sorumludur. Hukuka aykırı içerik bildirimleri için İLETİŞİM linkinden bildirim gönderebilirsiniz.


güzel hosting

IRCdForum.Net; altyapı gücünü Güzel Hosting'den alır.