IRCdForum.Net  

Ana Sayfa

Geri Git   IRCdForum.Net > Genel Bilgiler > Kadınca

Kadınca Yaşam ve kadın-erkek ilişkilerinin paylaşıldığı bölüm.


Kadınlar mı çok konuşuyor ? Erkekler mi. ?

Yaşam ve kadın-erkek ilişkilerinin paylaşıldığı bölüm.


Kullanıcı Etiket Listesi

18Beğeniler

 
 
LinkBack Konu Araçları Görünüm Modları
Eski 10 Nisan 2026, 13:32   #1
Çevrimdışı
Polina
Çevrimdışı
VêlLhâSılL-ı KêlLâM..!
Polina Kullanıcısının Avatarı

Varsayılan Kadınlar mı çok konuşuyor ? Erkekler mi. ?

NEYMİŞ KADINLAR ÇOK KONUŞUYORMUŞ. ANLAYACAĞINIZI BİLSEK KISA KESERDİK.!

Kadınların erkeklerden daha çok konuştuğu zannediliyor. Oysa bilimsel araştırmalar bunun tam tersini söylüyor. Dilbilimci ve sosyal psikologların yaptığı 34 araştırma, erkeklerin kadınlardan daha fazla konuştuğu ortaya kondu. İngiliz yayın kuruluşu BBC’nin ana sayfasında yer verdiği haberde erkekler mi yoksa kadınlar mı daha çok konuşur sorusuna bilimsel yanıt geldi. Kadınların günde ortalama 20 bin erkeklerin ise 7 bin kelime kullandığının iddia edildiği araştırmadan yola çıkan onlarca üniversite bu hipoteze kanıt aradı. İki cinsiyetin konuşma süresi 7’den 70’e değerlendirildi. Çocuklar üzerinde yapılan 73 araştırma kız çocuklarının erkeklerden daha fazla kelime kullandığını ortaya koydu. Ancak su sonuç, dil becerisinin gelişimi bakımından kız çocukları ile erkek çocukları arasındaki hız farkını yansıtan geçici bir olguydu.

KADINLAR 32 ARAŞTIRMADA GERİDE

Peki, yetişkinler açısından durum nasıl? Çocuklar arasındaki bu küçük farka işaret eden çalışmaya imza atan California Üniversitesi’nden psikolog Campbell Leaper, yaptığı toplu analizde erkeklerin daha fazla konuştuğu sonucuna vardı. Laboratuvar ortamında konuşmaları için belli bir konu verilen gruplarda bu farkın normal yaşamdakinden daha fazla olduğu gözlendi. Leaper’in bulguları, dilbilimci ve sosyal psikologların yaptığı onlarca araştırmada varılan sonuçları destekliyordu. Sadece iki araştırma kadınların erkeklerden daha fazla konuştuğu sonucuna varırken, 34 araştırmada erkeklerin kadınlardan daha fazla konuştuğu ortaya konmuştu.

CEP TELEFONUNDA 6 DAKİKA FARK

Türkiye'de 2012 yılında 3 bin gençle yapılan araştırmaya göre, erkekler telefonda kadınlardan 6 dakika fazla konuşuyor. Intel Türkiye, 26 ilde 13-29 yaş arası 3 bin kişiyle yaptığı “Genç Türkiye Araştırması’na göre, kadınlar günde ortalama 104 dakikalık telefon konuşması yaparken, erkeklerde bu oran 110 dakikaya çıkıyor.

DUYGUSAL AÇLIK DİLE GELDİ


Bilimsel dergi Science’da yayınlanan en son araştırma Leaper’in çalışmalarını destekledi. Kadın ve erkeklerin gün içinde yaptıkları konuşmalar kaydedildi. Araştırmaya göre erkekler kadınlardan daha çok konuşmaya eğilimli, ancak erkekler etkileyici olmak için kadın-erkek karışık ortamlarda daha çok konuşuyor. Leaper, bunun erkeğin sosyal yaşamda baskın çıkmak için gösterdiği bir davranış olduğunu belirtiyor ve konuyu şöyle özetliyor: İletişim stillerinde cinsiyet farkı giderek azalıyor. Kadın ve erkeğin rollerinin değişmesi bunda etkili oluyor. Çalışan kadınların artması gibi dolaylı etkiler sebebiyle erkekler duygularını daha çok açıklama gereği duyuyor


Alıntı

 
 

Yer İmleri


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 

Yayınlama Kuralları


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 13:44

Forum
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.
IRCdForum.Net, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır.
Yasal Uyarı
IRCdForum.Net; 5651 sayılı kanuna göre yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Dolayısıyla forumdaki içeriklerden ilgili içeriği paylaşan üyeler sorumludur. Hukuka aykırı içerik bildirimleri için İLETİŞİM linkinden bildirim gönderebilirsiniz.


güzel hosting

IRCdForum.Net; altyapı gücünü Güzel Hosting'den alır.