IRCdForum.Net  

Ana Sayfa
Eski 10 Nisan 2026, 07:59   #1
Çevrimiçi
SiyahSancaktaR
Çevrimiçi
SiyahSancaktaR Kullanıcısının Avatarı

Varsayılan Portakal suyu dişleri aşındırıyor

Asitli içeceklerin diş minesine zarar verdiğini biliyor muydunuz? Bu zarar verenlerden biri de portakal!




ABD’de Rochecter Medical Centre Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre portakal suyunda bulunan asit dişleri aşındırıyor.

Alman bilim insanları, kola ve portakal suyu gibi asitli içeceklerin diş minesine zarar verdiğini kaydettiler. Uzmanlar asitli içeceklerde bulunan asitlerin, diş minesindeki kalsiyumu çözdüğünü belirtti.

Kola gibi içinde kimyasal maddeler bulunan asitli içeceklerin portakal suyu gibi doğal içeceklere oranla diş minesinde daha fazla erozyona neden olduğunu tespit ettiklerini kaydettiler.

 
  

Yer İmleri


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 
Konu Araçları
Görünüm Modları

Yayınlama Kuralları


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 01:21

Forum
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.
IRCdForum.Net, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır.
Yasal Uyarı
IRCdForum.Net; 5651 sayılı kanuna göre yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Dolayısıyla forumdaki içeriklerden ilgili içeriği paylaşan üyeler sorumludur. Hukuka aykırı içerik bildirimleri için İLETİŞİM linkinden bildirim gönderebilirsiniz.


güzel hosting

IRCdForum.Net; altyapı gücünü Güzel Hosting'den alır.